Daily Workouts

CrossTraining is een manier van fitness die gewichtheffenatletiek en gymnastiek combineert in één trainingsvorm. Gedurende de training worden functionele bewegingen op een gevarieerde manier in een hoge intensiteit zo snel mogelijk uitgevoerd.[1] De filosofie achter CrossTraining is om niet te specialiseren in één specifiek sportonderdeel omdat dit tot een eenzijdige fysieke ontwikkeling zou leiden.

Bij Cross training ga je gedurende de training onder andere aan de slag met barbells, dumbbells, en kettlebels. Dit zegt je nu misschien nog niet zoveel, maar na één training zijn het je fitnessbuddy’s geworden. Iedere les bestaat uit oefeningen waarbij duwen, (op)trekken, stoten, werpen, tillen en springen aan bod komen. Het doel van Cross training is om ongeacht de leeftijd of fysieke gesteldheid zo snel mogelijk fit te worden. In tegenstelling tot de sportschool is Cross training niet routinematig. Iedere les is het weer een compleet nieuwe uitdaging. De oefeningen wisselen waardoor je lichaam continu uitgedaagd wordt. Dit zorgt voor variatie waardoor verveling geen schijn van kans heeft. Cross training is voor jong en oud. Het maakt niet uit hoeveel ervaring je hebt met sport aangezien er vele basis bewegingen terugkomen. Per les merk je dat je meer gewicht aan kunt. Je verrast jezelf met de progressie die je maakt.

Vanaf de eerste les merk je dat jij je grenzen overschrijdt. Je wist niet dat je dit in je had. Cross training pusht je om tot het uiterste te gaan, iedere keer weer. Je gaat gegarandeerd naar huis met het gevoel dat je echt iets hebt gedaan.

Ga jij de uitdaging aan?

Personal Fitness Sittard verzorgt lessen in Cross training en daagt jou uit om een les mee te doen. Ben jij klaar om je grenzen op te zoeken en te verleggen? Neem dan contact op met onze studio voor meer informatie over lestijden en andere mogelijkheden.

Parcourtraining

Personal Fitness Sittard beschikt over een obstakel parcour. Bekend van het tv programma ‘Ninja Warrior’ waarbij deelnemers de uitdaging aangaan om deze obstakels in een zo kort mogelijke tijd uit te voeren. Een pegboard, salmon ladder, cliffhanger en andere obstakels staan op jou te wachten. Iedere les verleg jij opnieuw je grenzen. Je merkt dat de obstakels makkelijker worden en dat je coördinatie scherper wordt. Volg parcour training individueel, in duo of in groepsverband. Het is een goede training voor jong en oud. Bepaal je eigen niveau, onze trainers zorgen ervoor dat jij jezelf wel blijft uitdagen.

Schrijf je nu in voor een parcour training

Wil jij telkens weer het uiterste uit jezelf halen en je grenzen verleggen? Schrijf je dan nu in voor een parcour training bij Personal Fitness Sittard. Mocht je eerst nog meer informatie willen ontvangen, vul dan ook onderstaand contactformulier in en wij voorzien je graag van alle informatie. Go for it!